Αναγνώστες

Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Συμβουλές για αγορές μέσω ebay

Όπως σας υποσχέθηκα, ένα άρθρο με συμβουλές για το πως να ψωνίζετε με μεγαλύτερη ασφάλεια χωρίς φόβο εξαπάτησης από το ebay.

Ξεκινάμε λοιπόν πληκτρολογώντας αυτό που ψάχνουμε στην μηχανή αναζήτησης. Πατώντας την αναζήτηση μας βγάζει μια λίστα με προϊόντα διαφόρων τιμών.
Αριστερά από τα προϊόντα βρίσκεται μια στήλη με διάφορες επιλογές οι οποίες βοηθούν στην πιο εύκολη αναζήτηση αυτού που θέλουμε.

Πρώτα είναι οι επιλογές κατηγορίας. Επιλέγοντας την κατηγορία στην οποία ανήκει το προϊόν που ψάχνετε (π.χ. πατώντας την κατηγορία health and beauty εάν ψάχνετε για κάποιο καλλυντικό ή προϊόν προσωπικής περιποίηση) ελαχιστοποιείτε τις πιθανότητες να σας "βγουν" άσχετα με την αναζήτησή σας αντικείμενα στην λίστα απλά και μόνο γιατί έχουν κάποια κοινή λέξη-κλειδί με αυτό που ψάχνετε.









Στη συνέχεια βρίσκονται τα κουμπιά auction και buy it now. Πατώντας κάποιο από τα δύο αυτά κουμπιά επιλέγετε εάν στην λίστα θέλετε να εμφανίζονται μόνο προϊόντα που βρίσκονται σε πλειστηριασμό ή αυτά που έχουν στάνταρ τιμή και μπορείτε να τα αγοράσετε κατευθείαν.

Έπειτα βρίσκεται η επιλογή μεταξύ προϊόντων που είναι είτε μεταχειρισμένα (τα οποία είναι συνήθως πιο φθηνά αλλά και πιο επικίνδυνη σαν αγορά ως προς την κατάσταση στην οποία θα σας έρθει το συγκεκριμένο αντικείμενο, όχι πως δεν υπάρχουν και αξιόλογα κομμάτια), είτε καινούρια, είτε προϊόντα αγνώστου κατάστασης ( σε αυτά συνήθως ανήκουν προϊόντα που απλά ο πωλητής δεν τα έχει καταχωρήσει ως καινούρια)

Αμέσως πιο κάτω είναι η επιλογή εύρους τιμής και δωρεάν αποστολής. Στην μπάρα επιλογής εύρους τιμής "σέρνοντας" μία από τις δύο λευκές κάθετες μπάρες επιλέγετε την χαμηλότερη και την ψηλότερη τιμή στις οποίες θα εμφανίζονται τα προϊόντα της λίστας. Το κουμπί free shipping επιτρέπει την εμφάνιση μόνο προϊόντων με δωρεάν αποστολή.

Υπάρχουν ανάλογα με την αναζήτηση και άλλες επιλογές όπως χρώμα, μοντέλο, μάρκα, υλικό κτλ

Τέλος πάνω από την λίστα βρίσκεται η επιλογές Sort και View.  Με αυτά τα δύο κουμπιά επιλέγετε την σειρά που θα εμφανίζονται τα προϊόντα ( πιο κοντά στην λέξη κλειδί, φθηνότερο>ακριβότερο, ακριβότερο>φθινότερο , πιο πρόσφατα καταχωρημένο ή ποιο λήγει σύντομα.

Συμβουλές για την επιλογή του κατάλληλου πωλητή!
Επειδή δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιος έχει εξαπατηθεί από πωλητή υπάρχουν πολλοί τρόποι να προσέξετε ως προς τον ποιο πωλητή να διαλέξετε. Ένα θετικό είναι πώς το ebay είναι πολύ αυστηρό στους πωλητές γιατί κακά τα ψέμματα είναι ένα από τα μεγαλύτερα site συναλλαγών και θέλει να κρατήσει το όνομά του.

Ένας από τους πιο εύκολους τρόπους να δείτε εάν ο πωλητής είναι αξιόπιστος είναι να εξετάσετε την αξιολόγησή του. Συνήθως όσο μεγαλύτερη αξιολόγηση τόσο καλύτερος πωλητής (υπάρχουν βέβαια πάντα και εξαιρέσεις)


Το ποσοστό αυτό βασίζεται καθαρά στις αξιολογήσεις των πελατών τους, γι΄αυτό είναι και ένας καλός τρόπος να διαλέγετε πωλητή. Πατώντας στο προϊόν που θέλετε , πάνω δεξιά εμφανίζεται ο πωλητής και οι πληροφορίες του. Εκεί θα βρείτε και το ποσοστό κριτικών (κόκκινο βελάκι) όπως και την επιλογή να αποθηκεύσετε το προφίλ αυτού του πωλητή για μελλοντικές αγορές (μπλε βελάκι) και επίσης να δείτε και τι άλλο έχει στο κατάστημά του (μαύρο βελάκι)
Ένα παράδειγμα πολύ αξιόπιστου πωλητή είναι αυτό στην φωτογραφία οπού έχει λάβει και βραβείο καλύτερου πωλητή.    







Σε περίπτωση που το προϊόν που παραγγείλατε έχει αργήσει να έρθει κάθε πωλητής έχει δική του πολιτική επιστροφής χρημάτων ανάλογα με το πόσες (εργάσιμες πάντα) μέρες είναι το όριο καθυστέρησης. Βέβαια μπορείτε πηγαίνοντας στα e-mail σας να στείλετε ένα e-mail στον πωλητή πως το προϊόν σας έχει αργήσει και θα δει και εκείνος τι μπορεί να κάνει.

Εάν κάτι πάει στραβά και ο πωλητής σας εξαπάτησε είτε γιατί το προϊόν είναι χαλασμένο είτε μικρό μέγεθος κ.τ.λ μπορείτε να απευθυνθείτε στον ίδιο για επιστροφή χρημάτων και αν αρνηθεί απευθύνεστε στο customer support που το ίδιο το ebay θα λάβει δράση για εσάς. Προσοχή όμως εάν το προϊόν καταστράφηκε κατά την μεταφορά μπορείτε να το πείτε μέσω e-mail στον πωλητή και αυτός (τις περισσότερες φορές) θα σας το αντικαταστήσει. Εάν αρνηθεί τότε κάντε τα παραπάνω. Προσωπικά πιστεύω πως το να λάβει δράση το ίδιο το ebay είναι η έσχατη λύση.


 Τέλος κάποιες χρήσιμες πληροφορίες για το πως να αφήνετε εσείς κριτική (feedback) για το προϊόν που σας ήρθε (μιας και βοηθάτε έτσι και τους υπόλοιπους καταναλωτές αλλά και οι περισσότεροι πωλητές θα σας παροτρύνουν να τους αφήσετε κριτική ενώ κάποιοι θα σας παρακαλέσουν ακόμη και για θετική κριτική.

Πηγαίνοντας στο my ebay στην επιλογή purchase history θα σας δείξει όλα όσα έχετε αγοράσει έως τώρα. Εκεί υπάρχει η επιλογή αυτών που περιμένουν πληρωμής, έχουν αποσταλεί και περιμένουν κριτική (awaiting feedback).Πατώντας αυτή την επιλογή θα σας δείξει τα προϊόντα και κάτω από το καθένα θα έχει το εξής πινακάκι.

Εκεί επιλέγετε μεταξύ θετικής ουδέτερης ή αρνητικής κριτικής ή ότι θα αφήσετε κριτική αργότερα.
Πατώντας για παράδειγμα την θετική κριτική θα σας ζητήσει να γράψετε κάτι σύντομο γιατί μείνατε ευχαριστημένοι και έπειτα με αστεράκια να βαθμολογίσετε το πόσο ακριβής ήταν η περιγραφή του προϊόντος, πόσο ικανοποιημένοι είστε από την επικοινωνία σας με τον πωλητή καθώς και πόσο γρήγορα παραλάβατε το αντικείμενο.




 Αυτές ήταν οι συμβουλές μου για ασφαλείς αγορές από το ebay. Οι περισσότεροι πωλητές είναι πολύ επικοινωνιακοί και θα κάνουν τα πάντα για να σας ευχαριστήσουν και να λάβουν μια θετική κριτική.
Για οποιαδήποτε απορία και κριτική περιμένω σχόλιά σας!

Μέχρι το επόμενο post φιλάκια πολλά και...μην ξεχνάτε να λάμπετε!










2 σχόλια: